sveinogcecile-foredragsbil

De bedriftene som tør å by på seg selv, inkludere kundene og dele makten, vil stå igjen som vinnerne, spår Cecilie Staude og Svein Tore Mathisen.

Skrevet .

Passende nok traff BI-lærer Staude og statsviter Marthinsen hverandre på Twitter. På Haugalandskonferansen snakket de to om hvordan sosiale medier preger og vil prege hverdagen.
Fremdeles er det slik at det fysiske møtet er det viktigste for folk. Men fremveksten av sosiale medier utfordrer både bedrifter og enkeltpersoner.

– Det er ikke lengre gitt at kundene, innbyggerne kommer til deg fysisk. Det blir viktigere å oppsøke de arenaene hvor folk er. Og det blir i større grad på sosiale medier, forteller Marthinsen.

– I dag bruker næringslivet stadig tradisjonelle måter å kommunisere. Men den tid er i ferd med å renne ut når folk nå forventer enklere tilganger. Forbrukeren får stadig mer makt. Slik både endres og deles makten.
sa Staude.

Og ifølge Marthinsen vil de bedriftene som tar utviklingen på alvor stå igjen som vinnere.

– Utviklingen gjør at vi byr mye mer oss selv. Åpenhet blir et ideal å leve opp til. De som åpner opp, tror vi vil tjene på dette i det lengre løp, spår Marthinsen.