Christine Calvert, studieleder ved Norges Kreative Høyskole

Christine Calvert er en av foredragsholderne under Markedsføringsdagen 2014

«Jeg begriper ikke hvorfor alle bedrifter skal på Facebook uten å ha mål eller mening med satsingen. Hvis du ikke gjør noe skikkelig, er det mye bedre å la være» sier Christine Calvert til hninfo.no

Skrevet .

Christine Calvert som er en av foredragsholderne under Markedsføringsdagen 2014 advarer bedrifter som tar «copy paste» av tidligere markedsstrategier.

«Den digitale utviklingen innenfor markedsføring har eskalert, men bedriftene har ikke i tilstrekkelig grad tatt inn over seg den nye tiden» mener Calvert. Hun fremhever at det bedriftene foretar seg i sosiale medier og på nett må bygge opp under deres omdømme. Det betyr at de må ha en overordnet plan for hva de gjør  i hvilken kanal. Og ikke minst; type kommunikasjon i sosiale medier? Hva vil de oppnå? Hvilken virkning gir det?

«Det er pinlig å se på når bedrifter overhodet ikke forstår seg på målgruppen», sier Calvert til hninfo. «Selv om de prøver å tilpasse språk og uttrykk, lyser det gjennom med én gang hvis de ikke har forståelse for mottakerens behov og situasjon» Spesielt pinlig synes hun det kan være når et firma forsøker å kommunisere med ungdommen og bommer på form.

Calvert driver firmaet Tekstdoktor og er studieleder på Norges Kreative Høyskole i faget Digital markedskommunikasjon. Calvert har også skrevet bøkene «Skriv for nettet – kort og godt» og «Skriv så det selger».

Påmelding og informasjon om Markedsføringsdagen finner du her: http://hninfo.no/events/event/mf-dagen-2014/

Bildet under: Christine Calvert engasjerer publikum i Trondheim

Christine Calvert engasjerer publikum i Trondheim