laastad black

Haakon Laastad og Leif Inge Bjerkenes gleder seg over Black Friday kampanjen.

Laastad & Co satset på Black Friday. Gjett hvor mange biler de solgte første dag?

Skrevet .

Volvo-forhandleren Laastad & Co laget sin egen vri på Black Friday, og kjørte spesielle kampanjemodeller til svært gode priser. I løpet av første salgsdag solgte forhandleren ikke mindre enn 20 biler! Enkelte av de utsolgte tilbudene var faktisk så etterspurte at forhandleren nå sitter med en venteliste på 13 kunder som ønsker seg kampanjemodellen om Laastad får tak i flere… -Vi er svært fornøyde med responsen på kampanjen. Kanskje det kjekkeste av alt var at vi fikk inn flere nye kunder som ikke har kjørt Volvo før, sier er smilende salgssjef, Leif Inge Bjerkenes.

Black Friday er en årlig handledag som finner sted dagen etter Thanksgiving i USA. Shoppingfenomenet ble for første gang brukt i Norge i 2010, og siden har enkeltstående butikker og kjøpesenter omfavnet konseptet.

Laastad & Co ønsket å lage sin egen lokale Black Friday kampanje som skulle bli lagt merke til. -Vi har for tiden et begrenset bruktbillager, og vi evner å snu oss fort rundt når vi kommer på smarte måter å gjøre ting på. Det er fordelen med å være frittstående. Det er ikke nødvendigvis sånn at de store tar de små, heller at de raske tar de treige, sier daglig leder Haakon Laastad.

Utvidede åpningstider lønner seg

Tidligere i høst utvidet Laastad & Co sine ordinære åpningstider til kl.18.00 på hverdager. I tillegg har de åpent til kl.15.00 på lørdager. Dette har vært en lønnsom endring ifølge Leif Inge Bjerkenes. -Egentlig er det jo helt logisk. De fleste andre bransjer tilpasser seg jo kundene sine, og folk flest er jo på jobb fra 08.00 til kl.16.00. Jeg tror bare det er et spørsmål om tid før resten av bransjen gjør det samme, avslutter Bjerknes.

 

Les også:

Glem ikke menneskene

Knallscore på skamrost arena

Les mer om fenomenet Black Friday. Kilde wikipedia