Idrift 2

iDrift AS droppet finn.no og andre tradisjonelle markeder for stillingsannonser i sin jakt etter ny medarbeider. IT-bedriften gikk i stedet for en kreativ Facebook-status - et grep som ga en storm av kvalifiserte søknader.

Skrevet .

- Responsen var ganske overveldende. Vi var i utgangspunktet ute etter å ansette en person, men blant alle søkerne var det såpass mange godt kvalifiserte at vi endte opp med å ansette hele fire, forteller daglig leder i iDrift AS, Stian Lauknes.
IT-bedriften ville i en Facebook-status kombinere en stillingsutlysning med fristelsen om at vedkommende som ble ansatt også ville bli inkludert i reisefølget når iDrift senere denne våren skulle til Toscana på firmareise.

Stian-Lauknes

Foto: iDrift

Positive tilbakemeldinger, likes og jobbsøknader strømmet inn etter «stuntet» i Mark Zuckerbergs sosiale medieimperium.
- Vi fikk inn over 40 søknader, hvor i hvert fall 20 av dem var fra personer med kvalifikasjoner vi var på jakt etter. Samtidig var det mange andre som ga uttrykk for at de var begeistret over den enkle, kreative og noe uvanlige måten vi gikk ut med stillingsutlysningen på, sier Lauknes.