Ledere fra Jesus til Hitler og Steve Jobs har en ting til felles: De har endret historien ved å skape fortellinger folk tror på.

Skrevet .

Arrangementsdetaljer


09/09/2016 kl. 12:00 - 13:30

Bodegaen, Høvleriet
Smedasundet 66, 5528 Haugesund

kr 500,-,- (medlem) / kr 850,-,- (ikke medlem)


En god fortelling er verdens mektigste verktøy. Ingenting sprer seg så fort som en god historie.

Ledere i alle kulturer og tider har fortalt historier for å få fram budskap, motivere og overbevise. Det gjør også gode markedsførere i vår digitale tid.

 

På Næringscafeen 9. september får vi høre mer om hva som kjennetegner en god historie – og hvordan vi  kan bruke storytelling for å oppnå våre mål.

 

Dagens foredragsholder er Siri Lill Mannes, som har jobbet med å finne og fortelle historier hele livet.

Som 14-åring dumpet  hun inn i Radio 102 for å gjøre et intervju til skoleavisen. Derfra handlet alt om hvordan hun skulle bli journalist.

Etter å ha tatt gymnaset i Australia, russisk i Forsvaret og studert i USA, fikk den da 21 år gamle karmøybuen jobb i TV2. Hennes første oppdrag var å dra til krigsherjede Somalia for å dekke sultkatastrofen i landet. Innslaget blei TV2s første utenriksreportasje, vist i åpningssendingen i 1992.Siri Lill ledet hovedsendingene til TV2 Nyhetene fra 1999-2010. Etter 18 år i kanalen, valgte hun å forlate kanalen for å oppfylle drømmen om å bli gründer.

 

Nå er hun daglig leder i SpeakLab, der hun holder kurs og leder konferanser i inn- og utland.