linga_olav

Olav Linga og Haugaland Kraft scorer høyt på kundetilfredshet.

Odda Energi og Haugaland Kraft er blant topp fem på lista over kraftselskaper med flest fornøyde kunder her i landet.

Skrevet .

Det viser Norsk energibarometers årlige kundetilfredshetsundersøkelse blant kundene til 13 landsdekkende strømselskaper.

Med en score på 88 prosent for total kundetilfredshet, oppnår Ustekveikja Energi den høyeste poengsummen siden målingene ble gjennomført første gang i 2007.

Etter Ustekveikja Energi på listen over kundetilfredshet, følger Midt-Telemark Energi, Røros E-verk, Odda Energi og Haugaland Kraft, alle med 83 prosent.

Undersøkelsen viser at det er de små selskapene som går til topps – uansett kategori, skriver Telemarksavisa.

Her er alle topplasseringer:

* Den kraftleverandøren som står meg nærmest: Kvinnherad (94 prosent)

* En pålitelig og trygg kraftleverandør: Kvinnherad (93 prosent)

* Kjenner sine kunder godt: Fitjar (80 prosent)

* Troverdig markedsføring: Ustekveikja (83 prosent)

* Et moderne og fremtidsrettet selskap: Haugaland (84 prosent)

* Omtalen i media gjør at jeg får et godt inntrykk av selskapet: Haugaland (79 prosent)

* Internettsidene er en nyttig informasjonskanal: Ustekveikja (79 prosent)

* Internettsidene er oversiktlige og enkle å finne fram i: Ustekveikja (77 prosent)

* Tiden det tar før du får svar på en henvendelse: Odda (86 prosent)

* Serviceinnstilling ved kontakt med selskapet: Odda (86 prosent)

* Kundebehandlernes evne til å svare på mine spørsmål: Midt-Telemark (84 prosent)

* De ansattes vilje til å behandle kritiske spørsmål profesjonelt: Odda (78 prosent)

* Service og kundebehandling – totalt sett: Odda (85 prosent)

* Evne til å utforme lett forståelige strømregninger: Røros (84 prosent)

* Din tillit til at strømregningen er riktig: Ustekveikja (89 prosent)

* Informasjon om nye produkter og tjenester: Svorka (71 prosent)

* Prisen selskapet tilbyr på kraft: Ustekveikja (71 prosent)

* Reflektert total tilfredshet: Ustekveikja (88 prosent)

* Anbefaling til andre: Ustekveikja (81 prosent)

* Sannsynligheten for å være kunde også i tiden framover: Røros (92 prosent)