Tour des Fjords

Stavanger og Bergen går inn med flere millioner kroner for å få Tour des Fjords til å profilere byene gjennom dette sykkelløpet. Hva gjør Haugalandet?

Tour des Fjords ruller videre og nå kan Haugalandet bli sommerens Eurosport-hit. Arrangøren frir til næringsliv og kommuner om å bidra til at Haugesund blir målby dette året.

Skrevet .

Tirsdag førstkommende klokka 15 kan du møte opp i Lille Maritim og høre lederen for Tour des Fjords, Roy Hegreberg, fortelle om det største sykkelløpet på Sør-Vestlandet, som gikk av stabelen for første gang i fjor.

Der vil vi også fokusere på hva omdømmebygging betyr for en region, og hva vi selv kan gjøre for å forsterke inntrykket av en region som vår.

Meld deg på her:

http://event.hninfo.no/registration/registration/eventId/16

 

– Tour des Fjords var en stor suksess i fjor. Vi blir  enda større og bedre i 2014, og skal ha 5 etapper over 5 dager i månedsskiftet mai/juni, sier Hegreberg.

Meningen er å kjøre etappe to fra Ulvik i Hardanger til Haugesund med innlagte spurter i forskjellige deler av regionen.

TV2 kommer med full tyngde og vil sende 2,5 time hver dag på hovedkanalen fra 16.00-18.30 i tillegg til solid eksponering i Eurosport, sier løpslederen.

Arrangøren trenger sponsorer for å få opplegget i havn og lover god eksponering for de som deltar. Han mener Tour des Fjords vil gi en unik eksponering av regionen, gjennom et arrangement som kan bli en tradisjon.

– Dette må vi fikse. Det vil bety utrolig mye for dene regionen å få dette til, sier leder i Destinasjon Haugesund & Haugalandet, Vigleik Dueland, som oppfordrer bedrifter og kommuner til å komme i Lille Maritim tirsdag og bidra til et spleiselag som sikrer at Haugalandet kan bli et årvisst innslag i Tour des Fjords.

hegreberg roy

Tidligere toppsyklist Roy Hegreberg er daglig leder i Tour des Fjords.

 

Se et lite klipp av TV bildene fra årets arrangement på link:

http://youtu.be/PexLyEF3aP4

Reklamefilmer  på 30 sek og 6 sek som ble sendt på Eurosport i forbindelse med sendingene

30 sec English:  http://bit.ly/13TQA8G

6 sec English:   http://bit.ly/13TQJsB