kvarven stensland

Jannicke Kvarven og Caroline Stensland (t.v.) er med i prosjektgruppen som står bak den nye filmen om Haugesundregionen.

En annerledes promo-film skal markedsføre Haugesund-regionen. Den 25. timen er begrunnelsen for hvorfor folk skal velge vår region

Skrevet .

En  kortfilm på ca. 3 minutter i svart/hvitt skal lokke folk til Haugesundregionen. Målet er branding og posisjonering  blant primærmålgruppen som er mennesker som ikke bor i regionen i dag, men kan ha interesse av å flytte hit, f.eks studenter, nyutdannede personer i etableringsfasen, småbarnsfamilier, folk med verdifull arbeidserfaring og primært i Bergen, Stavanger, Oslo og Trondheim, sier Caroline Stensland og Jannicke Kvarven i Haugaland Vekst. De utgjør prosjektgruppen sammen med Bly Teksthus og TV Haugaland.

«Tiden er den nye valutaen – ikke penger»

Kjernebudskap i filmen er at du får bedre tid ved å bo i vår region enn i en storby og at den 25. timen finnes faktisk her i Haugesundregionen.

Filmen låner tydelige referanser både tematisk og visuelt fra den prisbelønnede Netflix serien, House of Cards med Kevin Spacey i hovedrollen. Kampanjen skal likevel forstås og være relevant for publikum som ikke kjenner denne referansen. Tematikken i House of Cards er blant annet at makt er viktigere enn penger.

I kampanjen vris det til at tid er viktigere enn alt.  Hovedfiguren i filmen heter Frank Underskog (Rollen til Kevin Spacey i House of Cards serien heter Frank Underwood), og er spilt av tekstforfatter Harald Bersaas Martel fra Bly Teksthus i Haugesund. Frank Underskog brenner for regionen vår, og har vært aktiv mer kommentarer og kronikker i diverse kanaler i løpet av sommeren. 

Mer enn bare «Homeland of the Viking Kings!»

– Haugesundregionen er en fantastisk plass å bo. Det finnes gode karrièremuligheter, det er et rikt tilbud innenfor kultur, mange reisemuligheter fra Helganes, rimeligere eiendomspriser, mindre køer og stress . Vi har det godt her, sier  Jannicke Kvarven, som er ansvarlig for omdømme arbeid for Haugesund Regionen.

-Vi var på jakt etter noe som skilte oss ut fra storbyer som Bergen og Stavanger, og tiden til å faktisk nyte livet, i tillegg til de gode livsvilkår vi har, ble nøkkelen. Den 25. timen finnes faktisk her!

Del filmen!

Jobben nå er å spre budskapet; Få så mange som mulig til å se og dele filmen på sosiale medier.

– Vi vet at folk med tilknytning til regionen brenner for saker som dette. I stedet for å stemme på Haugesund på værkartet på TV, Skudeneshavn som sommerby eller Haugesund Rådhus som det fineste i landet, handler det nå  om å spre denne filmen på facebook og få den til å gå viral i sosiale medier. Vi håper alle med et hjerte som banker for regionen, kan stille opp og spre filmen videre!»

 

Vi har engasjert en del lokale ambassadører som hjelpe oss med denne jobben. Lokale kjendiser som  Lido Lido, RayKay, Øyvind Fjeldheim,  og mange andre stiller opp og deler filmen med sine følgere!  Nå håper vi at våre lokale mediekanaler vil også gjøre det de kan for å spre filmen videre, sier Kvarven.

 

Filmen lanseres fredag 15. august kl. 1200 via  www.facebook.com/den25.timen og www.den25timen.no