Haakon Laastad

Mf-Dag aktuelle Haakon Laastad bruker ny teknologi til å fremme merkevare, stemninger og gode minner.

Skrevet .

Få kan ha unngått å legge merke til Laastad & Co`s markedsføring de siste to år. Bruk av Volvo veteranbiler, kjente bygninger fra bybildet, historier fra tidligere tiår, klassiske møbler og stil, har i stor grad erstattet bruk av den typiske og forventede markedsføringsformen. Bilforhandleren har aldri solgt flere biler enn nå, og gir endringen i kommunikasjonsform en del av æren for dette.

-Vi jobber i en høyteknologisk bransje, med produkter som ligger i tet med tanke på innovasjoner og teknikk, men det er viktig for oss å ikke glemme menneskene i vår kommunikasjon, sier Haakon Laastad,  som er 3. generasjon i firmaet Laastad & Co. Kort fortalt ønsker vi å få frem at Volvo er en del av din historie, og som definerer deg som menneske, fortsetter Laastad.

-Hvis det eneste som driver våre kunder til lokalene er rabattnivå, har vi gjort noe feil, fortsetter Laastad. Som markedsfører ønsker jeg selvsagt å være helt oppdatert på de siste digitale trender, men innpakningen skal treffe noe som berører sansene, minner og gode følelser, avslutter Haakon Laastad.

Haakon Laastad er en av flere foredragsholdere under Mf-Dagen 22. september. Her kan du finne program og påmelding

Bilde under: Et eksempel fra Laastads kommunikasjonskonsept.

Laastad Amason