altibox

Kundene har kåret Haugaland Kraft og de 14 andre kundesentrene i Altibox til Norges beste på kundeservice. I tillegg vant Altibox kategoriene tv og bredbånd i TNS Gallups årlige undersøkelse.

Skrevet .

 20 000 personer har blitt spurt om kundebehandlingen de har fått, heter det i en pressemelding fra selskapet.

− Altibox leverer klart best i to vanskelige kategorier. Utfordringene er store når kundene opplever brudd midt i en Tottenham-kamp, men Altibox møter dem med kompetanse og høy løsningsgrad. Å skåre best i både TV-signal og bredbånd er ikke annet enn en bragd, skriver TNS Gallup i sin begrunnelse om hvorfor Altibox har den beste kundeservicen uavhengig av kategori.

Det er 3. gang kåringen gjennomføres. TNS Gallups årlige kundesentermåling er Norges største i sitt slag. 20 000 personer som har vært i kontakt med et kundesenter har gitt sine svar på hvor god behandling de har fått. Undersøkelsen baserer seg på TNS Gallup sitt panel og gjennomføres i samarbeid med Dolphin.

Det deles ut priser innen kategoriene bank, bredbånd, forsikring, reise, energi, telekom og tv-distributør. Altibox vant prisen for Norges beste kundeservice, uavhengig av kategori og kategoriene tv-distributør og bredbånd.

For bredbånd skårer Altibox hele 75 poeng på kundeservice, mens bransjen og markedet har en skår på 66 poeng. For TV-tjenesten skårer selskapet 75 poeng mot bransjens 64 poeng.

− Det er altså en betydelig differanse mellom Altibox og det generelle nivået i begge markeder. Dette ser vi også av tilfredsheten som er betydelig bedre blant Altibox-kunder enn i resten markedet, sier seniorrådgiver Finn Olav Sveinall i TNS Gallup.

 

Kundene ga også tilbakemelding på tilfredshet med selskapene. For bredbånd skårer Altibox 78 poeng i kundetilfredshelt mot 64 poeng i markedet og på tv-signaler skårer selskapet 77 poeng, mot markedets 66 poeng.

 

Toril Nag, konserndirektør Tele, i Lyse Energi, som også er styreleder i Altibox, er stolt av jobben ansatte på kundesentrene gjør:

− Alle selskaper ønsker seg et fremragende kundesenter. Altibox-partnerskapet har 15, spredt over hele landet. Styrken med partnermodellen vår er at kunden får snakke med en person som har lokalkunnskap og god teknisk kompetanse, sier Nag.

 

Jan Håland, divisjonssjef Bredbånd i Haugaland Kraft, er stolt av egne medarbeidere og målingen som viser at kundene setter pris den gode servicen som de gir kundene. Det er kundene vi lever av, sier Jan Håland, og det som er bra for kunden er bra for oss.