jostein-intralife-2015

Jostein Magnussen fra Netlife Research er usikker på om bedriftenes bruker markedsmidlene rett.

I et intervju med hninfo er Mf-dag aktuelle Jostein Magnussen usikker på om bedriftene bruker markedsmidlene rett.

Skrevet .

Hninfo besøker Jostein Magnussen fra Netlife Research i hyggelige lokaler like ved Oslo City. Magnussen skal prate om bruk av markedsmidler under konferansen i september, og vi tar noen raske spørsmål til Markedsføringsdagens innleder og konferansier:

Bruker bedriftene markedsmidlene i de riktige kanalene?

Nei, sier Jostein med et lurt smil. «Put your money where your strategy is» fortsetter han. Mange bedrifter endrer strategi, men de endrer ikke bruken av markedsmidlene slik at målene faktisk kan nås. Alle er f.eks opptatt av at det digitale blir stadig viktigere for å lykkes, men de flytter verken på midler eller ressurser i form av mennesker som skal ha ansvar for det.

Hvor mener du det «syndes» mest?

Man ansetter rett og slett ikke tilstrekkelig med folk som har god nok digital kompetanse.

Har dere likevel sett noen endring i bedriftenes oppfatning av nett som markedsføringskanal de siste tre år?

Ja, nå ser de fleste bedriftene verdien av det digitale, enten det dreier seg om ehandel, nettsiden, satsning i sosiale medier eller annet. Det er ikke lenger noe som kommer «i tillegg til» de andre kanalene, men selve kjernen i bedriftenes markedsføring. Utfordringen er å omsette de gode intensjonene til faktiske tiltak. Det er det Mf dagen skal handle om.

Les mer om programmet til Mf dagen her

Her kan du se Jostein Magnussen snakke i to minutter om «Kaos-strategien»

Kaosstrategien