aakrehamn vekst

Fullt hus med vel 35 personer møtte opp for å høre Jan Størksen i de flotte lokalene som Solstein har bygget opp på Vili & Ve i sentrum av Åkrehamn.

Jan Størksen: Når sjefen må titte i manuset for å finne de fire verdiene selskapet er tuftet på, da sender du ikke de riktige signalene.

Skrevet .

En svært så travel fredag for reklame – og kommunikasjonsmannen Jan Størksen.

Først frokostmøte på Vili & Ve i Åkrehamn i regi av Aakrehamn Vekst og Næringsforeningen og deretter rett til næringscafe på Høvleriets Bodega i Haugesund.

Men en opplagt Størksen, med aner fra Bømlo og bopel på Klepp, leverte varene.

Den tidligere markedssjefen i Frelsesarmeen øste av sin erfaring og snakket med engasjement om hvilke knapper du må trykke på for å skape eierskap og begeistring i bedriften.

Han brukte metaforen om lederen som en vekker:

– Hvor mange i den salen tror dere tenkte at hvorfor skal jeg bry meg om bedriftens verdigrunnlag når sjefen ikke selv husker dem. Skal du skape identitet og stolthet blant dine ansatte, må du gå foran med et godt eksempel, sa Størksen.

Han mente Coops slagord «Litt mitt» er et godt eksempel på hva eierskap til en bedrift innebærer.

Størksen mente også at vi er altfor flinke til å dyrke «minus-historiene» i arbeidslivet, de negative holdningene til bedriften.

– Vi dyrker «minus-historiene» fordi vi ikke har jobbet sterkt nok for å få fram «pluss-historiene», sa Størksen.

 

Les hva Aakrehamn Vekst skriver om arrangementet:

http://akrehamn-vekst.no/2014/11/frokostseminar-med-jan-storksen-pa-vili-ve/