Anja

Mange bedrifter jobber for fragmentert med sosiale kanaler, mener Anja Schønhaug som er kommunikasjonssjef i Netlife Research.

Anja Schønhaug er en av foredragsholderne på Mf-dagen. Hun mener mange bedrifter har kunstige mål i sosiale medier…

Skrevet .

Mange bedrifter jobber for fragmentert med sosiale kanaler, mener Anja Schønhaug som er kommunikasjonssjef i Netlife Research.- De bruker ikke sosiale medier som en del av en mer helhetlig strategi, og setter av altfor lite tid og ressurser til drift fra dag til dag. Det er også utrolig mye rar bildebruk, sier Schønhaug.

I forbindelse med sitt minikurs under Mf-dagen, vil Anja Schønhaug hjelpe bedriftene med å kaste ut det det ikke trenger, og fokusere på de kanalene og det innholdet som gir valuta for pengene, med andre ord: hvordan bruke de ulike kanalene på en «vettug måte», i følge Schønhaug.

-Tiden for å teste ut sosiale medier er forbi. I snart 10 år har vi prøvd, feilet – men også lyktes. Bak oss ligger en haug med gamle kontoer, fluffy strategier og nyttige erfaringer. Nå er tiden inne for å rydde på det digitale kjøkkenet ditt, avslutter hun.

Her kan du finne øvrig program og påmelding til Mf-dagen